Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto

Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund - Finnish Fencing and Pentathlon Association
Tänään on 30.10.2025 18:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.3.2012 14:13 
Poissa

http://nikovuorinen.wordpress.com/

Asia tekstiä, saman havainnon tein jo v. 2000 Unkarin reissulla.
Jutuilla eroa 12 vuotta, mutta Suomen miekkailu ei ole edennyt sen pitemmälle.
Missähän mättää, kun hommaa puuhastellaan. Naapurit menevät menojaan.

Harjoittelussa perusasenteen korjaus, sparrit joka viikkoisiksi, kuten on tapana euroopassa,
missä mättää ettei sparrien järjestäminen viikottain onnistu? Ei tartte pyörää uudelleen keksiä.
Asenne harjoittelluun ja kilpailemiseen ontuu pahasti, aivan muutamaa miekkailijaa lukuunottamatta.
Tässä kohden miekkailijoiden pitää katsoa peiliin.

No,nyt tietysti olisi aika heittää pallo liiton valmennustiimille, MISSÄ MENNÄÄN?

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.3.2012 21:22 
Poissa

Niko puhuu blogissaan asiaa.

Sparringissa on (kuulopuheiden mukaan, koska itse en ole kertakaan ollut paikalla) pari selkeää ongelmaa. Toinen näistä on liiton heiniä ja toinen itse miekkailijoiden oma asia.

Liiton pitäisi järjestää sparring joka viikko. Se on oma mielipteeni ja samaa mieltä tuntuu aika moni muukin olevan.

Toisaalta miekkailijoiden pitäisi KÄYDÄ siellä sparringissa. Ja otella TOSISSAAN. Tuohon vähemmän tosissaan ottelemiseen Niko ottaa blogissa kantaa. Sitä, että osa huipulle tähtäävistä miekkailijoista jättää sparringissa käymättä milloin mistäkin syystä ei mahdu minun ajatusmaailmaani. Tottakai jos on sairas, intissä, loukkaantunut tms niin on ok olla poissa. Mutta jos ei viitsi tulla kun on hankala matka tai jos on muuten vaan samaan aikaan miekkailemassa muualla pääkaupunkiseudulla, niin se ei kylläkään edistä yhteistä tavoitetta eli kaikkien kehittymistä.

Tuohon Danen loppuheittoon sen verran vastausta, että töitä tehdään koko ajan. Itselläni meni koko tämä päivä ja koko eilinen päivä näiden asioiden tiimoissa ja niin meni muutamalla muullakin. Olen keskustellut aika monen miekkailuihmisen kanssa näistä jutuista viime viikkoina ja keskustelen mielelläni lisää. Sparring on vain yksi osa kokonaisuutta. Ammattimainen (tai siihen suuntaan etenevä) maajoukkuetoiminta on ollut monen ihmisen mielessä kun olemme keskusteluja käyneet.

terv.

Mikko

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]