Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto

Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund - Finnish Fencing and Pentathlon Association
Tänään on 30.10.2025 21:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 23.9.2009 22:10 
Poissa

Moskovassa on ollut tosi lämmintä ja liikenteessä menee mielettömästi aikaa. Täällä asuu ainakin 11 milj ihmistä,
joten ei ole ihme, jos joutuu jonottamaan.
Itse kisapaikka oli vähän hankalaa löytää, mutta löysin Gorbatsovin Foundationin rakennuksesta nuoren ja avuliaan
englanninkielen taitoisen naisen oppaakseni ja parin kyselyn jälkeen löytyi oikea hallikin.

Ilmoittautuminen tänään oli aikamoinen sotku taas, mutta ei läheskään samaa luokkaa kuin Unkarissa toukokuussa.
Henkilökohtaisesti minulla meni mukavasti, kun olin asetarkastuksessa ensimmäisten joukossa ja samoin akreditoinnissaä

Huomenna se sitten alkaa. Kello 12 alkaa naisten 60+ kalpakisa. Toivottavasti tuloslinkki toimii:
http://www.veteransfencing.ru/cntnt/eng ... l_eng.html .

LINKKI EI ENÄÄ TOIMI, tässä uusi:
http://www.veteransfencing.ru/cntnt/eng ... ults1.html

Paikalla pitäisi olla 449 miekkailijaa ja 33 maata.

Profiili  

ViestiLähetetty: 25.9.2009 8:11 
Poissa

Saatiin naisten kalvassa +60 v eilen uusi mestari.
Italian Iris Gardini voitti torstain finaaliottelussa Ranskan Marie Chantal Demaillen
selvästi. Keväällä Unkarin EM-kisoissa oli sama finaaliottelu, mutta silloin Demaille
oli vielä vahvempi.
Iris Gardini on täällä erittäin keskittynyt ja rauhallinen. Hän ottelee myös floretilla ja säilällä.
Tavoitteena varmasti tripla. Hän on aina vaarallinen vastustaja.

Itse hävisin semifinaalissa Demaillelle tällä kertaa selvästi. Hän sai heti ottelun alussa
harmittavasti hienoja käsipistoja, Gardinin semifinaalivastustaja oli Ranskan Brigitte
Martin.
Tulokset:
1. Iris Gardini Italia
2. Marie-Chantal Demaille Ranska
3. Brigitte Martin Ranska
3. Marja-Liisa Someroja Suomi

Kuulin muuten eilen hauskan kommentin tai oikeastaan kysymyksen ja vastauksen: Millä
maalla on MM-kisoissa eniten mitaleja suhteessa osanottajamäärään? Vastaus: Suomi! : )

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.9.2009 7:35 
Poissa

Toinen pronssi näissä kisoissa!
Alkueräkierrokseni oli tosi helppo minulle. Vastaanotin viidessä ottelussani vain 2 pistoa,
joten rankkaus tuli ykköseksi. Viereisessä erässäni olivat mm. Iris Gardini ja Kerstin Palm
ja mm.Maoyrova Venäjältä. Kerstin voitti kaikki, mutta moni ottelu päättyi 5-4 mm. Maoyrovaa
vastaan. Kerstinin rankkaus oli alkuerän jälkeen vasta 5. joten hän tuli kaaviossa yläpuolelle,
joten kohtaisimme semissä, jos..

Ja niinhän siinä sitten kävi. Matkan varrella kohtasin sitä ennen Ranskan Demaillen taas
kerran. Ottelu hänen kanssaan alkoi hyvin, johdin 2-0 ensimäisen erän jälkeen, mutta toi-
sen erän alkuun hän sai joiltakin maanmiehiltään hyvän neuvon ja taspitti ottelun hetkessä.
Ja pian hän johti 5-2. Aloitin taistelun ja tasoitin tilanteen juuri ennen kuin aika loppui. Hänelle
etu. Lopulta Demaille teki virheen ja tuli eteenpäin varomattomasti ja sain häneen piston
keskelle vatsaa, voitin siis lopulta.

Seuraava ottelu oli sitten Kerstiniä vastaan. Kovan matsin jälkeen hävisin aika selvästi,
mutta alkupuolella ottelu taisi olla 3-2 Kerstinille. Minulla oli hyvä suunnitelma etukäteen,
mikä voisi purra, mutta hyökkäykseni menivät valkoiseen. Liian monta valkoista ihan
lähelle värillistä aluetta. Ei siis ollut siinä kohdin onnea, mutta pronssi on ok.

Etukäteen ajattelin, että Iris Gardini pärjää hyvin, mutta ottelukaaviossa hänelle Kerstin
tuli vielä aikaisemmin vastaan.

Kisat olivat yleisesti ottaen hyvin järjestetyt, mutta tuloksia internetistä löytyi vasta parin
päivän päästä. Itse kisapaikka oli tosi vaikea löytää eikä mainoksia ollut edes rakennuksen
ulkopuolella, mutta kysyvä tien löytää.

Tällä hetkellä kisasivuilla ottelukaaviossa näkyy, että hävisin USA:n Stevensille 10-0, mutta
ottelu päättyi päin vastoin..

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.9.2009 20:10 
Poissa

Kisoista on tosi hyviä kuvia photo-galleriassa. Tässä linkki:
http://www.veteransfencing.ru/

Lisäävät kuvia vielä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]