|
STRATEGIASEMINAARI 9.-10.9.2006 Urheilumuseo, Helsinki
9.-10.9. käydyssä strategiaseminaarissa jäsenistön kanssa nousivat esille seuraavat asiat:
• Jäsenistö arvotti Miekkailuliiton toiminnassa painavimmin koulutuksen, junioritoiminnan sekä ohjaus- ja valmennustoiminnan.
• Liiton toiminnan seuroja tukevana elimenä erityisesti koulutuksessa ja ohjaus- ja valmennustoiminnassa
Jäsenistö näki tällä hetkellä pullonkaulana työvoimaresurssien pienuuden ja kehitystoiminnan aikajanalle jäsenistö asetti tulevan vuoden ensimmäisiksi toimiksi koulutuksen tehostamisen ja työvoiman lisäämisen.
Hallituksen esittämä strategiamalli oli jäsenistön mielestä oikean suuntainen, mutta siihen esitettiin tarkennuksia ja sitä kehitettiin tapahtumassa eteenpäin. Jäsenistö antoi tapahtumassa varsin yksityiskohtaisiakin kehitysehdotuksia, jotka eivät varsinaisesti liity strategiaan vaan ovat spesifejä toiminnallisia toimia. Eniten keskustelua herätti junioritoiminta seka huippu-urheiluohjelma. Junioritoiminta koettiin erityisen tarkeäksi. Huippu-urheiluohjelman eriyttäminen nähtiin hyvänä kehitysmallina ja sen tuotteistaminen ja taloudellinen kehittäminen nähtiin suomalaisen huippumiekkailun mahdollistajana.
Seminaarin loppupäätelmiksi muodostui seuraavanlaisia suuntia:
• Tunnistetaan miekkailun erilliset ryhmät: juniorit (junioriharrastajat ja -kilpailijat), harrastajat (harrastelijat, kv-kilpailijat, muut kohderyhmät), huippu-miekkailijat (Juniori- ja seniori huippu-urheilijat).
• Miekkailusta saatava koko elämän kestävä harrastus.
• Valmennus ja ohjaus on saatava tukemaan kaikkia miekkailun osa-alueita (juniorit, harrastajat , huippu-urheilu).
• Miekkailua pyritään suuntaamaan erilaisille kohderyhmille luomalla erilaisia tuotteita. Näillä tarkoitetaan valmiiksi mietittyjä konsepteja, joissa on otettu huomioon kohderyhmän erityispiirteet, esim. lady-miekkailu.
• Sponsoroinnin ja muiden tukimenetelmien tehostettu etsiminen ja kehittäminen
KOULUTUSTAPAHTUMA 9.-10.9.2006 Kisahalli, Helsinki
Koulutustapahtumasta saatu palaute:
• Koulutus tarpeellinen ja hyvä
• Järjestelyt hyvät
• Tiukka aikataulu
• Paljon uutta asiaa ja uusia näkökulmia
Kouluttajan antama palaute:
• Innokkaita osallistujia
• Tiukan aikataulun vuoksi osa-asioista jää osallistujille itseoppimisen varaan
• Aktiivinen ryhmä, jossa monentasoisia ohjaajia ja valmentajia
_________________ Riitta Michelson
SML/Tiedotus
|