Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto

Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund - Finnish Fencing and Pentathlon Association
Tänään on 31.10.2025 2:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.11.2004 21:34 
Poissa
Site Admin

Posted - 07/02/2004 : 16:36:56
--------------------------------------------------------------------------------
Helsinki 6.2.2004

Miekkailuliiton hallitus valitsi minut toiminnanjohtajaksi seuraavaksi
puoleksitoista vuodeksi. Haluan kiittää miekkailukenttää saamastani
luottamuksesta.

Aivan aluksi haluan esittäytyä niille, jotka eivät tunne minua. Olen
toiminut mm. liikunnanopettajana, liikunta-alan yksityisyrittäjänä sekä useissa valmennus- ja luottamustehtävissä. Lisäksi olen opiskellut erilaisissa liikuntaan liittyvissä kotimaisissa ja ulkomaisissa opinahjoissa. Miekkailuvalmennusta opiskelin 3-4 kk Budapestin liikuntatieteellisessä yliopistossa.

Kilpaurheilutaustasta mainittakoon, että olen harjoitellut maajoukkuetasolla nykyaikaista 5-ottelua ja miekkailua. Miekkailussa olen saavuttanut henkilökohtaiset SM-mestaruudet sekä kalvassa että floretissa. Säilässä tuo mestaruustavoite on jäänyt saavuttamatta, vaikka siitäkin aselajista olen saanut napattua pari kertaa pronssia. No, urheilusaavutuksista ei ole liiton operatiivisen toiminnan pyörittämisessä kovin paljon apua, mutta antaa kuitenkin hyvän kuvan sitoutumisestani monipuolisen lajimme parissa.

Itse SML:n toiminnanjohtajan teen sivutoimenani. Päivisin työskentelen
Elisalla ja vastaa siellä yritys internet-liittymien liiketoiminnasta.

Olemme sopineet että teen Miekkailuliitolle töitä n. 10 tuntia viikossa lajimme aktiivisina ajanjaksoina. Uudessa tehtävässäni hoidan kotimaisia ja kansainvälisiä organisaatiosuhteita, valvon ja organisoin kilpa- ja valmennustoimintaa sekä huolehdin liiton käytännön järjestelyistä. Käytännössä palvelen miekkailijoita toimistolla vakiosti tiistaisin kello 16:30-21:30. Muina ajankohtina minut saa parhaiten kiinni sähköpostitse.

Tämän muutoksen yhteydessä liiton operatiivista toimintaa parannetaan
entisestään. Liitomme toimiston rutiinipalvelut (mm. puhelinpalvelu klo 9-16.00) on siirretty Suomen Liikunnanja Urheilun (SLU)
lajipalvelutoimistoon, jossa toiminnasta vastaa toimistonhoitaja Eva-Liisa Aunio. Hänen tehtävänään on liiton päivittäisten paperitöiden tekeminen,joka pitää sisällään mm. laskutukseen, lisensseihin, ilmoittautumisiin, matkajärjestelyihin liittyviä tehtäviä.

Haasteenamme on varmasti se, että saamme uuden operatiivisen organisaatiomme toimimaan mahdollisemman kivuttomasti näillä alkumetreillä. Kun toiminta on saatu käyntiin, on aika myös lähteä kehittämään suomalaista miekkailua ja liiton toimintaa eteenpäin. Tätä työtä en pysty kuitenkaan tekemään yksin vaan tarvitsen siihen kaikkia teitä miekkailun ystäviä. Kehittämisen mahdollisuuksia on lukuisia. Mieleeni tulevat mm. sponsorien hankkiminen; maakuntamiekkailun kehittäminen; lapsi- nuoriso- ja veteraanimiekkailun kehittäminen; miekkailudemojen ja alkeiskurssien organisointi; suomalaisen miekkailun nykytilan analysointi; vision, mission ja strategian määrittely; valmennustoiminnan kehittäminen; seurojen välisen yhteistyön kehittäminen; koulutuksen uudistaminen; WWW-sivuston kehittäminen; seurojen toimistotöiden helpottaminen, jne. Pyyntöni onkin, että kehitetään jaloa lajiamme yhdessä eteenpäin.

Miekkailuterveisin,

Toiminnanjohtaja
Eki Karlsson
eki.karlsson@miekkailuliitto.fi
GSM: 050-563 4125

p.s.

Eva-Liisa on luvannut esittäytyä miekkailuväelle lähiaikoina henkilökohtaisesti. Hänen yhteystietonsa ovat seuraavat:

Toimistonhoitaja Eva-Liisa Aunio
eva-liisa.aunio@lajipalvelut.slu.fi
puhelin: 09-348 124 10

Perinteinen posti kulkee normaalisti aikaisempaan osoitteeseen, jonka löydät näiltä liiton sivuiltakin.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]