Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto

Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund - Finnish Fencing and Pentathlon Association
Tänään on 30.10.2025 21:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 5.12.2009 6:30 
Poissa

Tänään perjantaina alkoi tosi suuri kisa North Amercian Cup, joka kestää 3 päivää. Kisassa miekkaillaan
kaikki 3 aselajia divisiona I eli alle 40 vuotiaat, Hurley ja Bassa olivat naisten kisassa mukana, yli 40 vuotiaat
veteraanit, 50+ ja 60+ ja lisäksi vielä pyörätuolimiekkailu. 39 aluetta oli yhdessä isossa hallissa. Muutama
alue olisi vielä mahtunut. Kisapaikka on Convention Hall, jonka yhteydessä on hotelli, jossa monet majoittuvat.
Kätevää.

Itse osallistuin tänään lämmittelykisaan floretti 60+, jonka voitin. Osanottajia oli yhteensä 18. Huomenna
on avoin yli 40 v kalpakisa, johon osallistun. Siinä on 55 osanottajaa.

Naisten florettikisa alkoi tänään vasta klo 16, joten oltiin viimeisiä kisapaikalla. Juuri ollaan ehditty käydä syö-
mässä ja nyt nukkumaan (aikaero -7 tuntia). Siellä jo kohta herätään ja täällä vasta mennään nukkumaan..
Ja aamulla pirteänä seuraavaan kisaan. Sunnuntaina on vielä yli 40 v florettikisa, jossa on 33 osanottajaa.
Monet ovat tulleet tänne miekkailemaan sen vuoksi, että on 3 päivää kisaa. Tosi paljon on näkynyt tuttuja,
joita on nähnyt vuosien varrella eri kisoissa ympäri maailmaa.

Linkki tuloksiin: http://usfencing.org/pages/7954

Profiili  

ViestiLähetetty: 6.12.2009 7:52 
Poissa

Tänään oli taas hulinapäivä hallissa. Oli miesten avoin kisa (divisiona 1.) aamulla aikaisin.
Muuten tänään olivat paikalla myös Hurmeen veljekset San Antoniosta. Isä Risto Hurme on
asunut hammaslääkärinä siellä vuosikymmenien ajan.

Miekkailin tänään naisten yli 40 v sarjassa kalpaa. Sijoitus oli 3. Olin siihen ihan tyytyväinen.
Tulokset voi lukea liiton sivuilta kilpailutulosten alta tai linkistä:
http://usfencing.org/pages/7935

Naisten floretilla divisiona 1:ssä miekkailleista 8 parasta olivat kaikki tosi nuoria. Toiseksi tullut
oli korkeintaan 15 vuotias. Ja pienikokoisia hoikkia ihmisiä. Oli taitavaa miekkailua, ei liikaa
kyttäilyä. Oli kiva katsoa.

Ulkona oli tänään kylmä, ainakin lähellä 0 asetta ja tänään satoi myös lumihiutaleita. Yksi päivä
vielä miekkailua täällä ja sitten ajetaan takaisin Washingtoniin. Huomenna siis naisten yli 40 v
florettikisa!

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Profiili  

ViestiLähetetty: 7.12.2009 7:57 
Poissa

Viimeinen kisapäivä takana. Ja takaisin "kotona" Washingtonin lähellä Bethesda-nimisessä kaupungissa.
Eilen oli satanut aika paljon lunta Pittsburghista etelään. Tiet eivät onneksi olleet liukkaita, mutta oli
suolattu. Eivät käytä talvirenkaita täällä.

Oli rankka päivä. Itseasiassa oli oikea nightmare -painajainen.
Meitä oli paikalla sitten vain 25 miekkailijaa, mutta paljon ihan hyvän tason miekkailijoita. Mutta
painajainen tuli siitä, että erässäni oli tuomarina vanhempi nainen, joka tuomitsi ihan miten sattuu.
Ei tiennyt, mitä olisi pitänyt tehdä, jotta olisi saanut pisteen itselleen. Yksi valo oli paras ratkaisu.
Se ei onnistunut oikein hyvin. Hävin puolet mun otteluista ja voitin 3. Rankkaus 15. Menin pidemmän
kaavan kautta finaaliin. JA SAMA TUOMARI!! Ja niinhän siinä sitten kävi, että hävisin hänen takiaan
ottelun, kun olisin ollut voittaja tuloksella 10-7.

Tilanne meni niin, että vastustaja hyökkäsi tosi voimakkaasti, sain suljettua sen jotenkin niin, että
yksi valo syttyi, mun punainen ja sen jälkeen mun ase kirposi kädestä ja lensi komeassa kaaressa
mun taakse. Johto irtosi tietenkin paikaltaan ja valo alkoi näyttää valkoista. Tuomari näki vasta
tuon valkoisen!!! Olin ihan äimän käkenä enkä osannut lähteä vaatimaan muutosta, kun jotenkin
sain sen verran kovan tällin, että olin hetken pyörällä päästääni. Ja toinenkin pisto olisi ollut minun,
joku tiesi kertoa, lohdutti minua sitten, että voitin kahdesti, mutta tulin toiseksi :)(

Muuten oli hienot kisat ja paljon tapahtumia. Rankkaa tietenkin, kun on kolmena päivänä peräkkäin
kisat, mutta erittäin hyvää treeniä. Tänne vaan muutkin kisaamaan. Löytyy tuttujakin , jotka
mielellään majoittaa ja huolehtii, ettei tarvitse maksaa majoituksesta niin paljon.

Nyt nukkumaan, kello on täällä puoli yö.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]