Liiton puheenjohtaja Kalle Laine kirjoitaa 14.8.2012 puheenjohtajan blogissaan mm. seuraavaa:
---
Liiton hallitus kokoontuu vuotuiseen strategiapalaveriinsa elokuun lopulla. Tavoitteena on käydä keskustelu ja tehdä johtopäätökset tähänastisesta, päättää mahdollisista strategiatarkennuksista tilannearvion pohjalta sekä asettaa tavoitteet vuoden 2013 toimintasuunnittelun pohjaksi.
Nykyinen strategiamme osoittaa meille kolme päätavoitealuetta: harrastajamäärän kasvattaminen, kilpailumenestys sekä näkyvyyden kehittäminen. Toiminnallinen rakenteemme on kiinnitetty näihin kolmeen tavoitealueeseen, ja ne muodostavat mm. työryhmien pitkän ja lyhyen aikavälin tavoitteenasetannan rungon.
Oma arvioni on, että tämän syksyn strategiakeskustelun ydin ei niinkään koske sitä mitä meidän kannattaisi haluta, vaan keinoja ja tarkennuksia siihen, miten saamme halutut asiat tapahtumaan. Raha on toiminnan yksi edellytys, mutta onnistumiselle sitä vielä tärkeämpää on toiminta – liitto olemme me itse, mitä itse kukin osaltamme ja me kaikki yhdessä teemme että saavutamme haluamamme.
Kutsun sinut ja kaikki miekkailijat ja 5-ottelijat auttamaan toimintamme kehittämisessä. Tämä verkon keskustelupalsta on avattu tätä keskustelua varten.
Ajatuksesi voivat koskea vaikkapa omaa vapaamuotoista arviotasi tai palautettasi tähänastisesta, odotuksiasi tulevasta, tai konkreettisia kehitysehdotuksia, niin kuin itse haluat. Olemmeko menossa oikeaan suuntaan, etenemmekö mielestäsi oikealla tavalla, minkä pitäisi olla selkeää ja kirkasta mutta ei ehkä ole, onko maailmalla esimerkki hyvästä menettelystä joka meidän kannattaisi omaksua…?
Mielipiteesi ja ajatuksesi ovat tärkeitä – kerro ne tässä alla!
---
Lue koko Kallen blogi tästä
http://www.fencing.fi/main/index.php?id=236